Covid-19: info ja KKK.

❗️ Kui Te siit vastust ei leia, helistage julgelt oma kodukliiniku registratuuri.

1. Kas Unimedi hambakliinikud on avatud?

Jah, kõik Unimedi hambakliinikud on taas avatud ning lisaks esmaabile ja vältimatule abile on taastunud plaanilised vastuvõtud.

Seoses kliinikute taasavamisega võtame kõikide patsientidega maikuu jooksul ühendust, et pakkuda ärajäänud visiitide asemele uusi aegu.

3. Mul on breket lahti, traat torgib põske vms – mida teha? (lisatud videod)

Nendele muredele saate plaaniliste vastuvõttude avamiseni koduste abivahenditega leevendust. Meie ortodondid on teie jaoks üles filminud õpetlikud videod, kus jagavad nippe ja soovitusi. Leiate need meie YouTube’i kanalilt ja siit:

Mida teha, kui breketikaare ots tuleb lahti?

Kodune esmaabi torkiva breketi või -kaare korral. Mida teha, kui breket või traatkaar on tulnud lahti ja torgib?

Kodune esmaabi forsuse ehk alalõuga ettepoole lükkava vedru kandjatele. Mida teha, kui forsus tuleb lahti või torgib?

Kodune esmaabi, kui breketit kinnitava traadist rõnga ehk ligatuuri ots torgib.

Kui kodusest esmaabist ei piisa, kirjutage oma kodukliiniku registratuuri, leiame Teile esmaabiaja:

4. Minu vastuvõtt jäi ära, millal mulle uus visiidiaeg pakutakse?

Esimeses järjekorras pakutakse uus visiidiaeg nendele patsientidele, kelle ravi ei ole meditsiinilistel põhjustel võimalik edasi lükata. Võtame maikuu jooksul kõikide patsientidega ise ühendust, kelle vastuvõtt eriolukorra tõttu ära on jäänud. Vaatame iga ravijuhtumit individuaalselt ega tee eriolukorrast hoolimata oma patsientide suutervises järeleandmisi. Kontakteerume kõikidega samm-sammult.

5. Millal saab hakata jälle aegu broneerima?

Patsientidega, kel jäi visiit ära, võtame uue aja broneerimiseks ühendust ise. Uusi visiidiaegu saab hetkel broneerida e-kirja või telefoni teel, võttes otse registratuuriga ühendust.

Hoiame oma patsiente pidevalt uueneva informatsiooniga jooksvalt kursis nii veebis kui meie Facebooki lehel.

Kui ma panin enne eriolukorra kehtestamist endale hambaarstiaja kirja siis kas ma saan sellega praegu arvestada?

Oleme hetkel plaanilisi vastuvõttusid taasavamas, ent kliinikus sisseviidavate täiendavate ohutusmeetmete kasutuselevõtu tõttu lükkuvad ka juba kirjapandud visiidid ohutuse tagamise tõttu edasi. Arstid hindavad pooleliolevate ravidega patsientide ravisid ning lähtuvalt arstide hinnangust pakume kõikidele patsientidele ise uued visiidiajad. Kui Teiega ühendust ei võeta ning saate paar päeva enne vastuvõttu visiidile kutsumise meeldetuletuse, siis on Teie aeg jäänud samaks.

Kes tasub lisakaitsevahendite kasutamise eest?

Haigekassa tasub isikukaitsevahendite eest laste hambaravis ja Haigekassa rahastatud ortodontia teenuste, vältimatu abi, puudega inimeste hambaravi ja hambaravihüvitise visiitide korral. Kuigi oleme Haigekassa lepinguline partner, siis tasuliste teenuste puhul teenuste puhul Haigekassa kaitsevahendite eest ei tasu. Haigekassa andmetel kulub ühele visiidile kaitsevahendite näol kuni 41 eurot, millest 14 eurot palume tasuda patsientidel. Isikukaitsevahendite hulka kuuluvad patsientidele antavad kirurgilised maskid, arstide ja assistentide täiendavad kaitseriietused (visiir, pritsmekindel kaitsekittel, respiraator/ kaitsemask, peakate, kindad), samuti täiendavad desinfitseerimisvahendid kabinettides ja ootealadel. Kokkuvõttes on kogu kulu täiendavate meetmete kasutamiseks kõrgem, kui see 14 eur, mida meie patsiendilt küsime. Ülejäänud kulud katame omavahenditest.

Kuidas on kliinikutes tagatud turvaline keskkond?

    • Vältimaks haiguskahtlusega inimeste sattumist kliinikutesse, teavitame patsiente, et nad ei tuleks isegi kergelt kehva enesetundega kliinikusse.
    • Palume patsientidel tulla vastuvõtule u 10 minutit enne vastuvõttu (mitte liigse varuga) ja võimalusel üksinda. Nii saame minimeerida kontakte ja sellega nakkusriski.
    • Veendume, et kliinikusse sisenevad patsiendid on terved: käime koos läbi nimekirja tervist puudutavaid kontrollküsimusi, mõõdame kontaktivaba termomeetriga patsientide kehatemperatuuri, palume patsientidel käsi desinfitseerida ning kasutada maski.     
    • Palume patsientidel visiidi eest tasuda pangakaardiga.       
    • Patsientide ja töötajate kaitsmiseks kasutatakse kõiki nõuetekohaseid isikukaitsevahendeid, mida vahetatakse iga patsiendi järel.
    • Visiitide vahel on pikemad pausid, et ravikabinetid iga patsiendi järel põhjalikult desinfitseerida ja tuulutada.
    • Selleks, et patsiendid kliinikus võimalikult vähe kokku puutuksid, oleme kliinikus liikumise ja ootealad planeerinud selliselt, et seal oleks lihtne üksteisest distantsi hoida.

Kas ma pean patsiendina hambakliinikus hakkama maski kandma?

Terviseameti nõuetest lähtuvalt anname igale kliinikusse saabuvale patsiendile ühekordse maski, millega ohutult kliinikus liigelda.

Kas ma pean olema eelnevalt COVID-19 testi teinud, et hambaravi vastuvõtule pääseda?

Haigekassa juhistest lähtuvalt ei tehta üldjuhul enne hambaravi protseduure patsiendile COVID-19 testi. Kuna hambaarstid ja assistendid kasutavad kõikidele nõuetele vastavat kaitseriietust, siis vastuvõtule tulemise puhul ei pea patsiendile eelnevalt tegema koroonaviiruse testi. Erandjuhtudel võib arst pidada visiidieelset testi tegemist vajalikuks. Sel juhul peab koroonaviiruse test olema tehtud mitte rohkem kui 48 tundi enne vastuvõttu ja saatekirja testile annab ravi juhtiv arst.